معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

Samsung Galaxy A5


Samsung Galaxy A5

 

 

Samsung Galaxy A5

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A5



معرفی اجمالی محصول

Samsung Galaxy A5


این روزها بازار گوشی‌های میان‌رده آن‌قدر داغ شده که تولید‌کنندگان سعی می‌کنند توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند؛ به‌نحوی‌که برخی از ویژگی‌های گوشی‌های بالارده و بعضا پرچم‌دار خود را در این رسته قرار می‌دهند تا بخت فروش این سری را افزایش دهند. استفاده از فلز در ساخت گوشی و استفاده از نمایشگر با کیفیت عالی از این ویژگی‌ها هستند. سری A سامسونگ هم با همین هدف به وجود آمده‌اند. با موفقیت این سری، حالا سامسونگ با نام‌گذاری سری جدید این گوشی با نام 2016 سعی کرده قابلیت‌های بیشتری را به آن‌ها اضافه کند. گوشی «سامسونگ گلکسی A5 (2016) دو سیم‌کارت» (Samsung galaxy A5 (2016)) از این سری یک میان‌رده‌ی باکیفیت به‌حساب می‌آید. سخت‌افزاری که می‌تواند برای انجام بسیاری از امور مفید باشد، بدنه‌ی زیبا و چشم‌نواز، نمایشگری که کیفیتش چشم‌ها را خیره می‌کند، حسگر اثرانگشت برای امنیت بیشتر و دوربینی که تصاویر فوق‌العاده ثبت می‌کند از مشخصات این گوشی میان‌رده هستند. استفاده از فلز در ساخت بدنه‌ی یک گوشی میان‌رده می‌تواند ظاهری زیبا و چشم‌نواز را با خود به همراه داشته باشد. قاب اصلی و قاب پشتی تمام‌فلزی به همراه ضخامت 7.3 میلی‌متری و وزن 155 از ویژگی‌های جالب و جذاب گلکسی A5 هستند که در مقایسه با نسخه‌ی سال قبل کمی افزایش داشته‌اند؛ همچنین سامسونگ سعی کرده رنگ‌های جدید را به این سری اضافه و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند. نمایشگری با پنل اولد و فناوری سوپر امولد به اندازه‌ی 5.2 اینچ و رزولوشن FullHD برای این گوشی عالی به نظر می‌رسد. این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با اشباع رنگ چشم‌نواز و با تراکم مناسب 424 پیکسل بر اینچ به تصویر بکشد. برای محافظت از آن هم از جدیدترین نسخه‌ی محافظ‌های گوریلا گلس بهره برده شده است. این نمایشگر برای بازی و فیلم‌دیدن کاملا مناسب است. سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی قدرتمند و اختصاصی سامسونگ با نام اگزینوس 7580 به همراه دو گیگابایت رم جای هیچ‌گونه نگرانی را برای کاربران باقی نمی‌گذارد. این تراشه‌ی 64 بیتی با پردازنده‌ی اصلی 8 هسته‌ای می‌تواند تمام بازی‌های سنگین را به‌راحتی اجرا کند. در کنار این سخت‌افزار می‌توان پشتیبانی از شبکه‌ی 4G، بلوتوث، رادیو، NFC و Wi-Fi را هم اضافه کرد. از طرفی سامسونگ این گوشی را به حسگر اثرانگشت مجهز کرده که در کلید خانه تعبیه ‌شده است تا خیال کاربران از امنیت این گوشی هم راحت باشد. دو دوربین با سنسور‌های 13 و 5 مگاپیکسلی برای گلکسی A5 کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسند. دوربین اصلی به فلشی از نوع LED مجهز شده است. با این دوربین 13 مگاپیکسلی که به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم مجهز شده می‌توانید ویدیو‌هایی با رزولوشن 1920 در 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1 و باتری با ظرفیت 2900 میلی‌آمپر ساعت از دیگر قابلیت‌های این میان‌رده‌ی خوش‌ساخت هستند. بدنه‌ای تمام‌فلزی با ضخامت و وزن مناسب، حسگر اثرانگشت، دوربین اصلی با سنسور 13 مگاپیکسل، نمایشگری 5.2 اینچی با فناوری سوپرامولد و تراکم بالا، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی قدرتمند اگزینوس 7580 و مقدار دو گیگابایت رم می‌توانند برای این گوشی میان‌رده بسیار مناسب باشند و شانس خرید آن را بیشتر کنند. می‌توان به این مشخصات پشتیبانی از شبکه‌ی 4G  و باتری با ظرفیت مطلوب 2900 میلی‌آمپر ساعتی را هم اضافه کرد که این گوشی را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کرده‌اند.


نمای سه بعدی

62.5k Views


مشخصات فنی    Samsung Galaxy A5

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ابعاد

7.3 × 71 × 144.8 میلی‌متر

وزن

155 گرم

ساختار بدنه

فلز و شیشه

مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

پردازنده

تراشه

Samsung Exynos 7580 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Octa-core Cortex-A53 CPU

نوع پردازنده

64 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.6 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Mali-T720 MP12

حافظه

حافظه داخلی

16 گیگابایت

مقدار  RAM

2 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

128 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

OLED

فن‌آوری

Super AMOLED

اندازه

5.2 اینچ

رزولوشن

1920 × 1080 | FullHD

تراکم پیکسلی

424 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

Corning Gorilla Glass 4

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 5 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

4G , 3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

شبکه 4G

LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800

LTE از نوع Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

EDGE , GPRS , NFC , OTG , Wi-Fi , بلوتوث

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n

Dual-band, WiFi Direct, Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4.1

 A2DP , EDR, LE

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , Beidou|BDS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

13 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

قابلیت عکاسی HDR

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

دارد

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

Lollipop 5.1

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , مرورگر HTML5

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

+eAAC , Flac , MP3 , WAV , WMA

ویدیو

H.264 , MP4 , WMV

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , قطب‌نما (Compass) , مجاورت ( Proximity )

باتری قابل تعویض

ندارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 2900 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

----

میزان شارژ مکالمه

----

سایر قابلیت‌ها

قابلیت شارژ سریع باتری (Fast Battery Charging)

قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم ANT+

اقلام همراه گوشی

دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB

www.mtlc.blogsky.com

 

 

 


 

نقد و بررسی تخصصی

Samsung Galaxy A5 



به سمتی می‌رویم که دیگر نام‌گذاری گوشی‌ها خیلی شبیه به هم شده است. مثلا گوشی‌های A3، A5، A7 و A8 به سامسونگ تعلق دارند و به‌صورت عجیبی A9 برای HTC است یا حتی آیفون 6s و گلکسی S6  که هنگام تلفظ بسیار شبیه به هم هستند و مواقع زیادی با یکدیگر اشتباه می‌شوند. بعضی ‌نام‌ها هم طولانی هستند که تلفظشان به‌صورت صحیح مشکل به نظر می‌رسد. مثلا اگر بخواهید سامسونگ گلکسی S6 اج پلاس را سه بار در یک جمله تکرار کنید، حتما یک‌بار اشتباه خواهید گفت. سامسونگ در ابتکاری جالب سعی کرده گوشی‌هایش را با توجه به سال تولیدشان نام‌گذاری کند؛ دقیقا مشابه چیزی که این روز‌ها در صنعت اتومبیل‌سازی می‌بینیم. در سال 2016 گوشی‌های جدید سری A سامسونگ نام‌های متفاوت با گذشته ندارند و با همان نام‌های آشنای A3، A5 و A7 روانه‌ی بازار شده‌اند. این گوشی‌ها میان‌رده‌هایی خوش‌ساخت هستند که با طراحی زیبا و چشم‌نواز، سخت‌افزاری مطلوب، نمایشگر‌های اختصاصی برای جلوه‌بخشیدن به محتویات و همچنین پشتیبانی از اینترنت نسل چهارم عرضه شده‌اند. گوشی «سامسونگ گلکسی A5 مدل 2016 دو سیم‌کارت» (Samsung Galaxy A5 (2016) Dual SIM) علاوه‌براین برای محافظت بهتر از اطلاعات شخصی‌ شما به حسگر اثرانگشت مجهز شده و دوربین‌هایی دارد که می‌توانند تصاویر مطلوب ثبت کنند.



طراحی و ساخت

اطمینان داشته باشید، طراحی زیبای A5 در نگاه اول توجهتان را جلب خواهد کرد. طراحی یکپارچه، بی‌نقص و منحصر‌به‌فردی که می‌تواند هرکسی را مجذوب جلوه‌اش کند. استفاده از شیشه و فلز در طراحی این گوشی، گردکردن حاشیه‌ها با توجه به قاب دور، قراردادن کلید‌ها درجایی که در دسترس باشند و حتی برش‌هایی که برای کنترل بهتر گوشی روی فلز آن داده شده‌اند، همه در زیبایی گوشی تاثیر مثبت دارند؛ اما کمی دقت در طراحی گوشی همچنان همان طراحی سنتی سامسونگ در قاب جلویی را در ذهن تداعی می‌کند. این طراحی آن‌قدر تکراری شده که حتی از صد قدمی هم ‌دست گوشی‌های سامسونگ را رو می‌کند.



طراحی قاب پشت و جلوی گوشی ساده است. قاب دور گوشی در لبه‌ها تراش‌هایی دارد که با انحنای لبه‌های نمایشگر زاویه‌ی مشابهی دارند و اگر بدون نگاه‌کردن دستتان را روی آن بکشید، محال است بتوانید مرز شیشه و فلز را تشخیص دهید. برخلاف سری A سال قبل در این گوشی می‌توانید هم‌زمان از هر دو سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی استفاده کنید؛ یعنی این گوشی سه شیار برای ورود کارت‌های مختلف دارد که دو‌تای آن‌ها در یک مکان قرار دارند.


باید گفت هیچ‌ مورد اضافی یا دست‌وپاگیری در طراحی A5 جدید دیده نمی‌شود. تمامی قسمت‌ها ساده و به‌دور از زرق‌وبرق طراحی‌ شده‌اند؛ دقیقا چیزی که در گوشی‌های سری S6 سامسونگ شاهدش بودیم.


 

 

هیچ حفره یا درزی روی قاب پشتی وجود ندارد. شیشه‌ای یکدست که با نسخه‌ی چهارم از محافظ‌های گوریلا گلس پوشانده شده و تنها دوربین گوشی است به اندازه‌ی یک میلی‌متر از قاب پشت بیرون زده که این مورد هم محسوس نیست. قاب جلو هم از جنس شیشه است و محافظی مشابه قاب پشتی دارد و کاملا یکپارچه به نظر می‌رسد. تنها کلید خانه و اسپیکر مکالمه یکپارچگی آن را به هم زده‌اند. زیر کلید خانه، حسگر اثرانگشت تعبیه‌ شده که عملکردی سریع دارد. این حسگر 360 درجه تقریبا سرعت و قدرت تشخیصی در حد گوشی نوت5 سامسونگ دارد و می‌تواند تا سه انگشت شما را شناسایی کند.

پورت microUSB و جک 3.5 میلی‌متری صدا هر دو، روی لبه‌ی پایینی گوشی قرار گرفته‌اند تا کاربر بتواند در صورت لزوم بدون مشکل از هردوی آن‌ها به‌صورت هم‌زمان استفاده کند. این لبه البته کمی شلو‌غ است. اسپیکر و میکروفون گوشی هم روی همین لبه هستند. این گوشی زیبا با توجه به قاب فلزی‌اش، وزنی نزدیک به 154 گرم و ضخامتی 7.3 میلی‌متری دارد.



صفحه نمایش

بعد از اینکه از طراحی گوشی شگفت‌زده شدید، حالا نوبت نمایشگر است تا بعد از روشن‌شدن، توجه‌ شما را جلب کند. استفاده از پنل‌های اولد در گوشی‌های میان‌رده نشان از همت سامسونگ برای فتح بازار میان‌رده‌هاست؛ البته استفاده از این پنل‌ها باعث شده تا قیمت گوشی تا حد زیادی بالا برود. نمایشگری 5.2 اینچی با رزولوشن fullHD و تراکم 424 پیکسل بر اینچ برای یک گوشی میان‌رده عالی به نظر می‌رسد. مثل قاب پشتی این نمایشگر هم با نسخه‌ی چهارم از محافظ‌های گوریلا گلس پوشانده شده است. این نمایشگر می‌تواند فقط تا 5 لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند. روشنایی نمایشگر A5 جدید در حد قابل‌قبولی است و دیدن محتویاتش زیر منابع نوری شدید با مشکل خاصی همراه نیست.

تماشای فیلم و دیدن عکس، حتی بازی و وب‌گردی هم در این نمایشگر لذت‌بخش است و می‌توانید از آن برای هر منظوری استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که یکی از بهترین نمایشگر‌های بازار برایتان در A5 مهیا شده است.



سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

برخلاف گوشی قدیمی A5، گوشی جدید از تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ بهره می‌برد که به اگزینوس معروف است. با این تراشه، سامسونگ و کاربران A5 جدید، خیال آسوده‌ای از مصرف کم و بازده‌ بیشتر دارند. تراشه‌ی 20 نانومتری سامسونگ با داشتن پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تری در مقایسه با نسخه‌ی قبلی و همچنین پردازنده‌ی اصلی هشت‌هسته‌ای که حالا در مقایسه با A5 قدیمی دوبرابر قوی‌تر شده، باعث شده‌اند تفاوت این دو گوشی بسیار مشهود باشد. با این تراشه 64 بیتی نمی‌توانید اجرای هرگونه بازی یا برنامه‌ای را از گوشی A5 انتظار داشته باشید؛ اما می‌توانید اطمینان داشته باشید گوشی شما ‌غیراز پردازش‌های بسیار سنگین شما را در بقیه‌ی موارد همراهی خواهد کرد.


 

سامسونگ برای A5 حدود دو گیگابایت رم هم در نظر گرفته که برای یک گوشی میان‌رده کافی به نظر می‌رسد. از طرفی مثل نسل قبلی، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی این مجموعه‌ی سخت‌افزاری را همراهی می‌کند. در این گوشی امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی هم تا حجم 128 گیگابایت فراهم‌ شده است. برخلاف A5 قدیمی در این گوشی می‌توانید از دو سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی در کنار هم استفاده کنید. امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم، امکان استفاده از بلوتوث، رادیو، Wi-Fi و NFC هم در این گوشی وجود دارد.

مجموعه‌ی سخت‌افزاری، نمایشگر و تمامی قسمت‌های A5 انرژی موردنیازشان را از یک باتری لیتیوم-یونی غیر‌قابل‌تعویض با ظرفیت 2900 میلی‌آمپر ساعت می‌گیرند که در مقایسه با نسل قبلی به مقدار قابل‌توجهی افزایش ظرفیت داشته است. این باتری با یک‌بار شارژ کامل، انرژی لازم را برای استفاده تقریبا تا سه روز مهیا می‌کند.

برخلاف مدل گوشی که به آن پسوند 2016 اضافه ‌شده، سیستم‌عاملش همچنان برای سال 2015 است و به مارشمالو به‌روزرسانی نشده است. اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1.1 به همراه رابط کاربری تاچ‌ویز برای A5 جدید انتخاب‌ شده‌اند. این سیستم‌عامل و رابط کاربری با توجه به مقدار رم و تراشه‌ی نسبتا قوی، روانی و راحتی قابل‌توجهی دارد. این رابط کاربری تقریبا شبیه به رابط کاربری گوشی سامسونگ Galaxy S6 بوده و امکانات خوبی را به اندروید اصلی افزوده است.



دوربین

شاید در عدد، دوربین‌های A5 جدید در مقایسه با نسل قبلی‌ هیچ تفاوتی نکرده باشند؛ اما دوربین اصلی A5 با سنسوری جدید که حالا دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 دارد و طول فوکوس 3.7 میلی‌متری، روانه‌ی بازار شده است. سنسور CMOS این گوشی با یک فلش از نوع LED همراه شده تا در شرایط نوری بد هم بتواند تصاویر روشنی ثبت کند.

رابط کاربری دوربین ساده طراحی‌ شده و کاربر را سردرگم نمی‌کند. در رابط کاربری دوربین A5 جدید می‌توانید از بین حالت‌های عکاسی خودکار، عکاسی حرفه‌ای، پاناروما، ثبت تصاویر متوالی، HDR و عکاسی در شب یکی را انتخاب کنید؛ البته سامسونگ سعی کرده در این بخش مثل سونی حالت‌های بیشتر عکاسی را برای دانلود قرار دهد. حالت‌های قابل‌دانلود در نوع خود جالب هستند. حالت‌هایی مثل عکاسی ورزشی، عکس همراه با صدا، عکاسی با افکت زیبایی، عکاسی سلفی با دوربین پشتی در منوی دانلود به چشم می‌خورند.


کیفیت تصاویر به خاطر روشنایی بیشتر در مقایسه با A5 نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشتند و حالا می‌توانید در هر شرایطی از کیفیت و روشنایی کافی در تصاویر اطمینان داشته باشید. هنگام عکاسی از منابع نوری یا صفحاتی که نور زیادی دارند مثل صفحه‌ی مانیتور یا لپ‌تاپ، بافت نویزی می‌بینید که مانع مشاهده‌ی جزییات تصویر می‌شود. این بافت نویز در تصاویری که زیر نور مناسب ثبت شده باشند، وجود ندارد.



دوربین سلفی همان سنسور 5 مگاپیکسلی قدیمی را دارد با این تفاوت که حالا می‌تواند نور بیشتری را جذب کند. همین موضوع باعث شده تصاویر ثبت‌شده کیفیت بهتر و شفافیت بیشتر در مقایسه با A5 قبلی داشته باشند. هنگامی‌که منبع نور شدید در کادر سلفی خود دارید، سعی کنید تصویری ثبت نکنید؛ این منبع نور تمامی تصویر شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و تصویر ثبت‌شده، کیفیت چندان جالبی نخواهد داشت. رابط کاربری و تنظیمات دوربین سلفی همان‌هایی هستند که در دوربین اصلی شاهدشان بودیم و تفاوتی چندانی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.



جمع‌بندی

این روز‌ها انتخاب یک میان‌رده‌ی مناسب دشواری‌های خاص خود را دارد. مشخصات و طراحی‌های شبیه به هم، خریداران را سردرگم می‌کنند. شما باید بدانید چه نیازهایی دارید و با توجه به آن‌ها گوشی مناسبی را انتخاب کنید. اگر به سخت‌افزاری قدرتمند بر پایه‌ی تراشه‌ی اگزینوس 7580 به همراه دو گیگابایت رم، نمایشگری 5.2 اینچی با تراکم 424 پیکسل بر اینچ، دوربین‌های مناسب که سنسور‌های 5 و 13 مگاپیکسلی دارند در کنار طراحی زیبا و چشم‌نواز اهمیت می‌دهید یا نیاز دارید، A5 نسخه‌ی 2016 همان میان‌رده‌ای است که دنبالش هستید؛ پس در خریدش شک نکنید.