معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

LG Magna


LG Magna


 

 

LG Magna

گوشی موبایل ال‌جی مدل Magna


معرفی اجمالی محصول

LG Magna



شرکت LG در جریان کنفرانس WMC 2015، چهار گوشی جدید را معرفی کرد. این گوشی‌ها شاید پرچم‌دار نبودند؛ اما به نوعی میان‌رده‌هایی بودند که LG آن‌ها را با سخت‌افزار و شمایلی جدید وارد بازار کرد. این گوشی‌ها همگی میان‌رده و شاید پایین‌رده بودند. یکی از این گوشی‌ها «ال‌جی مگنا» (LG Magna) است. این گوشی با در نظر گرفتن صفحه‌ی نمایش 5.0 اینچی‌اش بسیار جمع‌وجور طراحی شده و کنترل آن با یک دست ساده است. این نمایشگر 720 در 1280 پیکسلی، تراکم 294 پیکسل بر هر اینچ دارد. تراشه‌ی مدیاتک MT6582 به همراه یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی، اجزای اصلی سخت‌افزار این گوشی هستند. در کنار این سخت‌افزار، امکاناتی مثل بلوتوث، GPS، Wi-Fi، قطب‌نما و رادیو هم وجود دارند. سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.0.2 در این گوشی به صورت پیش‌فرض قرار دارد. این گوشی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 3G پشتیبانی می‌کند. یک باتری با ظرفیت 2450 در این گوشی عهده‌دار تغذیه‌ی سخت‌افزار است.


مشخصات فنی   LG Magna

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر)

ابعاد

10.2 × 69.9 × 139.7 میلی‌متر

وزن

137 گرم

ساختار بدنه

پلاستیک

دارای قوس خفیف در طراحی ظاهری

پردازنده

تراشه

Mediatek MT6582 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad Core Cortex-A7 CPU

نوع پردازنده

32 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.3 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Mali 400

حافظه

حافظه داخلی

8 گیگابایت

مقدار  RAM

1 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

32 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

IPS

اندازه

5 اینچ

رزولوشن

1280 × 720

تراکم پیکسلی

294 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

ندارد

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 21.1 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 b/g/n

Wi-Fi Direct, Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4.1

 A2DP , LE

رادیو

رادیو FM به همراه RDS

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

8 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

دارد

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

Lollipop 5.0

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , مرورگر HTML5 , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

MP3 , +eAAC , WAV , Flac

ویدیو

H.264 , MP4

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity )

باتری قابل تعویض

دارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 2540 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

350 ساعت

میزان شارژ مکالمه

10  ساعت

سایر قابلیت‌ها

---

اقلام همراه گوشی

باتری , دفترچه‌ راهنما , کابل USB , شارژر , هندزفری

www.mtlc.blogsky.com

 




نقد و بررسی تخصصی

LG Magna



شرکت LG بعد از گوشی «جی فلکس» (G Flex) تصمیم گرفت در چند گوشی‌ که می‌خواهد کمی به آن‌ها شخصیت دهد، ژن نمایشگر‌های قوسی را استفاده کند. گوشی مگنا هم از این ژن بی‌نصیب نمانده و نمایشگر قوسی در آن استفاده شده است. اگر از کنار به گوشی نگاه کنیم، این قوس محسوس‌تر است. نمایشگر مگنا 5 اینچی است. در بالای این نمایشگر، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، حسگرهای نور و مجاورت، اسپیکر مکالمه و LED اعلان‌ها قابل‌مشاهده هستند. در پایین نمایشگر هم نشان تجاری LG قرار دارد و خبری از دکمه‌های فیزیکی یا لمسی نیست. در لبه‌ی بالایی، جک 3.5 میلی‌متری هدفون به همراه میکروفون دوم در کنار هم قرار گرفته‌اند. در لبه‌های راست و چپ، طبق سنت چندساله‌ی LG هیچ شیار، درگاه یا کلیدی وجود ندارد. در لبه‌ی پایینی، پورت از نوع میکرو USB و همچنین میکروفون اصلی مکالمه قرار دارند. قاب پشتی گوشی قابل بازشدن و از جنس پلاستیک است؛ گرچه مانند «جی3»(G3) به گونه‌ای پرداخت شده که مثل فلز به نظر می‌رسد. در بالای این قاب، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و در زیر آن، دکمه‌های روشن/خاموش و کنترل صدا قرار دارند. در کنار دوربین هم فلش LED قرار دارد. در پایین قاب پشتی هم مجددا نشان تجاری LG و در کنارش اسپیکر اصلی گوشی قرار دارد که مانند یک پنجره‌ی چهارتایی است.



قوس صفحه‌ی نمایش مثل جی فلکس زیاد نیست؛ اما به لطف همین قوس کم که در مگنا وجود دارد، صفحه‌ی نمایش 5 اینچی آن اصلا بزرگ به نظر نمی‌رسد و به‌‎نوعی کنترل آن با یک دست بسیار ساده‌‌تر شده است. همچنین نمایشگر، آن‌قدر به لبه‌ها نزدیک است که عرض گوشی را زیاد نکرده است. می‌توان گفت LG در ساخت این گوشی خلاقیت به کار برده است.



قوس خفیف

گوشی مگنا با قوسی بسیار خفیف در صفحه‌ی نمایش، طبق اعلام سایت رسمی LG وارد بازار شده است. این صفحه‌ی نمایش 5 اینچی رزولوشن HD معادل 720 در 1280 پیکسل دارد. در هر اینچ از آن، تعداد 294 پیکسل جا داده شده است. این نمایشگر برخلاف تصور از نوع IPS LCD است و از پنل‌های LED در این گوشی خبری نیست. این برای اولین بار است که گوشی دارای صفحه‌ی نمایش از نوع LCD و خمیده است. تاکنون تمامی صفحه‌های نمایش خمیده دارای پنل‌هایی با تکنولوژی LED بودند. این نمایشگر دارای روشنایی قابل‌قبولی است و دیدن محتویات آن، در زوایای مختلف، با مشکل روبه‌رو نیست و در هر حالت، خوانایی  خوبی دارد. این نمایشگر به حسگر شتاب‌سنج، مجاورت و روشنایی مجهز شده است. همچنین قابلیت‌ جالب جدیدی به آن اضافه شده است. اگر هنگامی که صفحه‌نمایش خاموش است، انگشت خود را از بالا و به‌آرامی تا وسط نمایشگر بکشید، ساعت و وضعیت آب و هوا در بالای صفحه قابل‌مشاهده هستند. قابلیت دیگر روشن و خاموش کردن نمایشگر با دو ضربه یا همان «دبل ناک» (Double Knock) است. صفحه‌ی لمسی هم عملکرد خوبی دارد و تا 10 لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. البته LG ادعا دارد از تکنولوژی با نام Cell In Touch در این گوشی بهره برده است؛ یعنی فاصله‌ی نمایشگر با انگشت کاربر کم شده و صفحه‌ی نمایش تا حد ممکن به صفحه‌ی لمسی چسبیده است.  در نتیجه دید بهتری با توجه به فاصله‌ی کمتر نمایشگر از محافظ صفحه‌ی نمایش وجود دارد و صفحه‌ی لمسی هم به انگشت کاربر نزدیک‌تر است. البته LG ادعا دارد با این فن‌آوری رنگ‌های صفحه‌ی نمایش هم زنده‌تر به نظر می‌رسند.



سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

تراشه‌ی مدیاتک MT6582 با معماری 32 بیتی و لیتوگرافی 28 نانومتری در این گوشی به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می‌کند. در این تراشه، یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس 1.3 گیگاهرتز برای پردازش‌های اصلی و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی «مالی 400» برای پردازش‌های گرافیکی در نظر گرفته شده است. همچنین یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی، این تراشه را همراهی می‌کنند. این مقدار حافظه، تا 32 گیگابایت، به کمک کارت حافظه‌ی جانبی، قابلیت ارتقا هم دارد.



البته باید اشاره کنیم که این سخت‌افزار برای یک گوشی میان‌رده قابل قبول است؛ اما از آنجایی‌که هنوز برای این گوشی قیمتی تعیین نشده است، امکان بررسی دقیق قیمت و مشخصات وجود ندارد. دو درگاه سیم‌کارت در اندازه‌ی میکرو در این گوشی وجود دارد، همچنین مگنا در بعضی نسخه‌ها از شبکه‌ی 4G  پشتیبانی می‌کند. طبق روال اکثر گوشی‌های اندرویدی GPS، بلوتوث و پورت MicroUSB در این گوشی هم وجود دارند. همچنین مگنا رادیو و قطب‌نما هم دارد. موردی که LG روی آن تاکید دارد، استفاده از اسپیکر پرقدرتی است که صدای زیر و بم را با وضوح بالایی پخش می کند. این شرکت ادعا می‌کند صدای این اسپیکر آن‌قدر زیاد است که برای گوش دادن به موسیقی به اسپیکر خارجی نیاز نیست. یک باتری 2540 میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی استفاده شده است. این باتری از جنس لیتیوم یون است و بازدهی بالایی دارد.



اندروید 5.0.2 و همچنین رابط کاربری LG UI 3.0 در این گوشی، عهده‌دار وظیفه‌ی رابطه‌ی بین کاربر و سخت‌افزار هستند. نسخه‌ی در اختیار دیجی‌کالا حالت دمو داشت و  برای نقد و بررسی به دست ما رسیده بود. این رام اجازه‌ی استفاده از برنامه‌های بنچ‌مارک را همراه با اتصال به اینترنت نمی‌داد؛ به همین سبب مجبور به تهیه‌ی چند آزمون بنچ‌مارک شدیم که صحت آن‌ها کاملا قابل‌قبول و موثق نیستند.

نکته‌ی جالب دیگر تشخیص اندروید نسخه‌ی 4.4 برای این گوشی با AnTuTu بود. البته در تنظیمات، نسخه‌ی 5.0.2 در جلوی اندروید نوشته شده بود و شمایل گوشی هم این مورد را تایید می‌کرد.


دوربین 

دوربین 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین با حسگر 5 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر سلفی، دو دوربین مگنا هستند. دوربین اصلی می‌تواند تصاویری با رزولوشن 3264 در 2448 ثبت کند. در آزمون عکاسی و تصاویر متعددی که با آن ثبت شد، متوجه نویز خاصی در تصاویر دوربین اصلی شدیم. البته در تصاویری که در نور مستقیم خورشید ثبت شده‌اند، این نویز دیگر به چشم ‌نمی‌خورد؛ البته این نسخه از مگنا یک دستگاه دمو است و شاید به همین علت، در تصاویر در نور کم، نویز بالایی به چشم می‌خورد. مرز رنگ‌ها به‌خوبی در این تصاویر رعایت شده‌اند و شفافیت در حد قابل‌قبولی است. نوردهی و فوکوس مناسب در هنگام ثبت تصاویر رعایت می‌شوند و می‌توانید با این گوشی در جمع، تصاویر خوبی در نور مناسب ثبت کنید.



این دوربین ویدیوهای FullHD را با صدای استریو ضبط می‌کند. امکان استفاده از فوکوس و بزرگ‌نمایی در هنگام ضبط ویدیو وجود دارد. ویدیو‌ها دارای شفافیت و وضوح مطلوبی هستند و پایداری در رنگ‌ها کاملا مشاهده می‌شود. حرکت با سرعت بالا باعث نمی‌شود تا فریمی از بین رود و روند پیوستگی خوبی در بین فریم‌ها وجود دارد.



دوربین سلفی با حسگر 5 مگاپیکسلی هم می‌تواند تصاویر قابل‌قبولی را ثبت کند. اگر چه این تصاویر دارای نویز بالایی هستند؛ اما از کیفیت خوبی برخوردارند. زاویه‌ی تحت پوشش  لنز دوربین  سلفی بیشتر شده است؛ در نتیجه می‌توانید با این گوشی، تصاویر وایدتر سلفی ثبت کنید.



تنظیمات دوربین اصلی و سلفی تنظیماتی هستند که قبل‌تر در «جی3» شاهد آن بودیم؛ اما چند قابلیت جدید مثل «ثبت به کمک حرکت دست» (Gesture Shot)هم به آن اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با حرکت دست، اقدام به ثبت تصویر کنید. قابلیت دیگر به گونه‌ای عمل می کند که می‌توانید برای ثبت تصاویر سلفی در نور کم، از صفحه‌ی نمایش برای داشتن نور بیشتر بهره ببرید. در این حالت در هنگام عکاسی، تصویر کوچک کاربر در وسط نمایشگر و دور آن تصویر، نور سفید نمایش داده می‌شود تا نور بیشتری در هنگام ثبت تصویر وجود داشته باشد.



جمع‌بندی

مگنا یکی از گوشی‌های معرفی‌شده در سه‌ ماهه‌ی اول سال 2015 میلادی است که در جریان کنفرانس WMC2015 معرفی شد. این گوشی از طراحی جدید LG بهره برده است و به گفته‌ی سایت رسمی LG دارای انحنایی خفیف در نمایشگر است. طراحی و جنس مواد استفاده شده در ساخت آن خوب است.



 این گوشی دارای نمایشگر با رزولوشن HD است و در زیر نور خورشید، روشنایی خوبی دارد. دوربین اصلی گوشی قادر به ثبت تصاویر خوبی است و دوربین سلفی مگنا هم زاویه‌ی خوبی را برای عکس‌های دسته‌جمعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گوشی از سخت‌افزار قابل‌قبولی برخوردار است و با اندروید لالی‌پاپ نسخه ی 5.0.2 وارد بازار شده است. همچنین LG در ساخت این گوشی از نوآوری‌های نرم‌افزاری خاصی استفاده کرده است.



این گوشی از سخت‌افزار و طراحی ظاهری خوبی برخوردار است و برای انجام کارهای روزانه، بازی‌های نه چندان سنگین و عکاسی مناسب است.