معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

LG G3 Stylus

LG G3 Stylus


 

 

LG G3 Stylus

گوشی موبایل ال‌جی G3 استایلوس

معرفی اجمالی محصول

LG G3 Stylus



از نظر طراحی و کیفیت ساخت G3 استایلوس شباهت‌های زیادی به G3 دارد؛ گویی DNA ال‌جی G3 در خون G3 استایلوس وجود دارد. اما شباهت‌های این دو گوشی در همین جا ختم می‌شود و چندان شباهت دیگری بین این دو گوشی به چشم نمی‌خورد. به طور کلی G3 استایلوس بر روی کاغذ یک نمایشگر بزرگ، قلم استایلوس و قیمت مناسب را به همراه دارد. به نظر می‌رسد ال‌جی این مدل خود را تنها در بازار کشورهای آسیایی و آمریکایی عرضه کند. شاید بتوان به نحوی G3 استایلوس را حریف گلکسی نوت 3 نئو سامسونگ دانست. حریفی که نسخه‌ی مقرون به صرفه‌ی نوت 3 به حساب می‌آید. در مجموع کسانی که علاقه‌مند به یادداشت برداری با قلم استایلوس در اسمارت فون خود هستند، به خوبی می‌دانند که شرکت کره ای سامسونگ چندین پیراهن از رقیب هم‌وطن خود بیشتر پاره کرده است و امکانات و کیفیت بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.



مشخصات فنی    LG G3 Stylus

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر)

ابعاد

10.2 × 75.9 × 149.3 میلی‌متر

وزن

163 گرم

ساختار بدنه

پلاستیک

دارای قلم Stylus

پردازنده

تراشه

Mediatek MT6582 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Octa-core Cortex-A7 CPU

نوع پردازنده

32 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.3 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Mali-400MP2

حافظه

حافظه داخلی

8 گیگابایت

مقدار  RAM

1 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

32 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

IPS

اندازه

5.5 اینچ

رزولوشن

960 × 540

تراکم پیکسلی

200 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

ندارد

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 5 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

EDGE , GPRS , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 b/g/n

Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4

 A2DP , LE

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

13 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 1.3 مگاپیکسل

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

دارد

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

4.4 KitKat

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , مرورگر HTML5 , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

MP3 , +eAAC , WMA , WAV , Flac

ویدیو

MP4 , DivX , XviD , H.264

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity Sensor )

باتری قابل تعویض

دارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

780 ساعت

میزان شارژ مکالمه

25 ساعت

سایر قابلیت‌ها

---

اقلام همراه گوشی

باتری , دفترچه‌ راهنما , کابل USB , شارژر , هندزفری , قلم Stylus

www.mtlc.blogsky.com

 

 

 


  نقد و بررسی تخصصی

LG G3 Stylus



شرکت ال‌جی بعد از موفقیت در تولید گوشی «ال‌‌جی جی3» (LG G3) در اندیشه کسب سهم بیشتری از بازار گوشی همراه، تصمیم به طراحی و ساخت گوشی‌هایی که با قلم عرضه می‌شوند یا واضح‌تر گوشی‌هایی در سبک خانواده «گلکسی نوت» سامسونگ گرفت. گوشی‌هایی که دارای قلم برای نوشتن باشند و بتوان با استفاده از قلم در آن‌ها یادداشت برداری کرد. شاید ال‌جی بعد از سامسونگ اولین شرکت تولید کننده این سبک از گوشی‌ها باشد، البته با توجه به تجربه سالیان متوالی (حدودا 4 سال از تولید سری گوشی‌های خانواده نوت از سوی سامسونگ می‌گذرد) سامسونگ نمی‌توان انتظار زیادی از طراحان شرکت ال‌جی برای تولید یک گوشی با کیفیت و کارآیی بالا و همچنین توجه به تمام ریزه‌کاری‌ها داشت. تنها می‌توان گفت ال‌جی با تولید این گوشی صرفا سعی در ورود به بازار تولید این سبک جدید را داشته است. 



«ال‌جی جی3 استایلوس» (LG G3 Stylus) دومین گوشی در سبک گوشی‌های دارای قلم شرکت ال‌جی است. ال‌جی بعد از موفقیت سامسونگ سعی کرد با تولید جی 3 خود را به موفقیت و فروش بیشتر در بازار تلفن همراه نزدیک کند. ال‌جی جی3 به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های سال 2014 از نظر دیجی‌کالا و بسیاری از فعالان عرصه موبایل انتخاب شد. موفقیت‌های ال‌جی شاید می‌توانست با دقت بیشتر در تولید جی 3 استایلوس ادامه پیدا کند اما این گوشی را می‌توان یک «جی 3 تضعیف شده همراه با قلم» نامید. طراحی این گوشی به شیوه ناشیانه از روی پرچم‌دار ال‌جی کپی شده است (منظور اضافه شدن محفظه‌ی قرار گرفتن قلم است) و از کیفیت و اجزا سخت افزاری آن به صورت قابل توجهی کاسته شده و یک گوشی میان رده با طراحی مشابه با جی3 شده است. 



پلاستیکی خوش ساخت

احتمالا طراحی پرچم‌دار ال‌جی «ال‌جی، جی 3» (LG G3) را به خاطر دارید. جی3 استایلوس یک کپی بسیار نزدیک به اصل از این پرچم‌دار است و اگر قلم آن را کنار بگذاریم، می‌توان گفت از لحاظ طراحی هیچ تفاوتی با پرچم‌دار کنونی ال‌جی ندارد. یکی از نکات منفی طراحی استایلوس اضافه شدن قلم به این گوشی است، 



البته هدف اصلی از تولید این گوشی هم همین افزودن قلم بوده است که به طرز ناشیانه‌ای به جی 3 استایلوس اضافه شده است. این قلم مثل تکه‌ای بیگانه که به جی3 متصل شده باشد به نظر می‌رسد و طراحی کلی گوشی که سبکی خاص دارد و در آن ظرافت به کار رفته را زیر سوال می‌برد. قلم استایلوس از نوع سرپهن است و در درون محفظه‌ای در لبه‌ی بالایی گوشی قرار گرفته است (دقیقا برعکس جایی که سامسونگ برای قرار دادن قلم در سری نوت خود درنظر گرفته). در سمت چپ محل قرارگیری قلم استایلوس، میکروفون دوم و درگاه «اینفرارد» (Infrared) برای کنترل لوازم صوتی و تصویری از راه دور قرار دارند. در لبه‌های راست و چپ گوشی هیچ شیار، کلید یا درگاهی وجود ندارد و این مورد کمک کرده است تا لبه‌ها به باریک‌ترین حالت ممکن طراحی و ساخته شوند. در لبه‌ی پایینی هم طبق معمول همه گوشی‌ها پورت MicroUSB در وسط و همچنین در سمت چپ لبه‌ی پایین هم جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار گرفته است؛ البته میکروفون اصلی مکالمه هم در لبه‌ی پایینی قرار دارد. 



در روی گوشی صفحه‌ی نمایش 5.5 میلی‌متری قرار گرفته است، فاصله‌ی صفحه نمایش از لبه‌ها بسیار کم است و همین باعث شده تا گوشی ابعاد مناسبی برای در دست گرفتن داشته باشد البته انحنای پشت گوشی هم در کنترل راحت گوشی نقش قابل توجهی دارد. در بالای صفحه نمایش اسپیکر مکالمه در سمت چپ اسپیکر هم به ترتیب چراغ هشداردهنده اعلان‌ها، سنسور نزدیکی و با کمی فاصله دوربین مکالمه با حسگر 1.3 مگاپیکسلی قرار دارند.



قاب پشتی گوشی قابل باز شدن است، این قاب از پلاستیک مرغوبی ساخته شده است. طبق سنت 2 سال اخیر ال‌جی کلید‌های کنترل صدا و روشن/خاموش در پشت گوشی تعبیه شده‌اند تا دسترسی به آن‌ها در هنگام مکالمه تلفنی راحت‌تر باشد، در بالای این سه دکمه دوربین اصلی با حسگر 13 مگاپیکسل قرار گرفته است؛ در سمت راست دوربین هم فلش قرار دارد. در انتهای سمت چپ قاب پشتی هم بلندگوی اصلی قرار گرفته است. باز کردن قاب پشتی کمی با مشکل همراه است و گشودن آن بدون آسیب زدن به قاب دقت بالایی نیاز دارد. در زیر قاب جای قرار گرفتن باتری، سیم‌کارت‌ها از نوع MicroSIM و درگاه کارت حافظه از نوع MiscroSD قرار گرفته‌ است.



صفحه‌نمایش

صفحه‌ نمایش 5.5 اینچی زمانی جلوه‌ی خوبی دارد که علاوه بر اندازه بزرگ دارای تراکم پیکسل بالایی هم باشد. ال‌جی در تجهیز صفحه‌ی جی3 استایلوس ضعیف عمل کرده است. با توجه به تراکم پیکسلی بسیار کم نسبت یعنی فقط 200 پیکسل در هر اینچ جی3 استایلوس در کنار گوشی‌های هم رده خود حرفی برای گفتن ندارد. رزولوشن این صفحه نمایش 540 در 960 پیکسل است. تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ آنقدر کم است که با چشم غیرمسلح هم می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. رنگ‌ها در این صفحه نمایش دارای کیفیت قابل قبولی هستند و صفحه‌ی لمسی هم کارآیی خوبی دارد.



 زاویه دید این صفحه نمایش با توجه به IPS بودن آن خوب است و در دیدن محتویات آن از زوایای مختلف مشکلی وجود ندارد. ال‌جی در جی3 استایلوس هم از تکنولوژی Knock Code برای باز کردن قفل گوشی و همچنین Double Knock برای جایگزینی کلید روشن/خاموش جهت روشن کردن صفحه‌ی نمایش در هنگام استندبای استفاده کرده است، استفاده از این قابلیت هنگامی که گوشی روی میز است کارآمد به نظر می‌رسد. همچنین روشنایی این صفحه نمایش در حد قابل قبول نیست و در آخرین درجه از روشنایی هم هنگام استفاده مقابل نور خورشید با مشکل مواجه خواهد شد.



سخت‌افزار، کارایی، سیستم عامل

شاید طراحی جی3 استایلوس بسیار نزدیک به طراحی جی3 پرچم‌دار باشد؛ اما سخت‌افزار آن فاصله‌ی بسیار زیادی با جی3 دارد. چیپست مدیاتک مدل MT6582 همراه با پردازشگر چهار هسته‌ای از نوع کورتکس A7 با قدرت پردازش 1.3 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی «مالی 400» و 1 گیگابایت رم اجزای سخت‌افزاری جی3 استایلوس را تشکیل می‌دهند. در کنار این سخت افزار حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه تا 32 گیگابایت از نقاط قوت این گوشی میان رده است. نتیجه چند تست در تصاویر زیر قابل مشاهده است. 



جی3 استایلوس قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G را ندارد اما از دو سیم کارت با شبکه 3G به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. در این گوشی می‌توان از Wi-Fi برای اتصال به اینترنت استفاده کرد، همچنین جی3 استایلوس مجهز به بلوتوث نسخه 4.0 است. برای مکان‌یابی دقیق هم امکان استفاده از GPS و GLONASS فراهم است، البته قطب‌نما هم در مکان‌یابی و جهت‌یابی بی تاثیر نیست. علاوه بر این امکانات طبق عادت ال‌جی این گوشی دارای رادیو است. 

جی3 استایلوس به سیستم عامل اندروید کیت‌کت نسخه 4.4.2 مجهز است و از رابط کاربری قدرتمند و سبک LG UI در این گوشی استفاده شده است. در هنگام نقد و بررسی در دیجی‌کالا این رابط کاربری به خوبی کارآمدی خود را به نمایش گذاشت. البته تم رنگ به کار رفته در این رابط کاربری شاید مثل رابط کاربری سامسونگ «تاچ ویز» (TouchWiz) مورد توجه کاربر قرار نگیرد و آن انیمیشن‌های گرافیکی و زرق و برق‌ها را نداشته باشد اما کارآمد است و قابلیت‌های خوبی را به سیستم عامل پیش‌فرض اندروید افزوده است.  

باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی با توجه به ابعاد کوچک گوشی در آن گنجانده شده است. با توجه به صفحه نمایش با تراکم پیکسلی پایین و چیپست کم مصرف این باتری بازده خوبی دارد و می‌تواند تا 24 ساعت استفاده معمولی شارژدهی کند. 



قلم استایلوس

تفاوت این گوشی با گوشی‌های دیگر در وجود قلمی است که ال‌جی آن را استایلوس نامیده است. این قلم همانند قلم «سامسونگ گلکسی نوت4» (Samsung Galaxy Note 4) تنها یک گرم وزن دارد؛ اما طول قلم جی3 استایلوس 5 میلی‌متر از قلم نوت 4 کوتاه‌تر است. البته ضخامت آن هم در مقایسه با قلم نوت 4 باریک‌تر است؛ همچنین احساس یکپارچگی قلم نوت 4 در این قلم وجود ندارد. اما معمولا کاربران برای این مشخصات اقدام به خرید گوشی نمی‌کنند. چیزی که برای کاربر گوشی اهمیت دارد کارآیی قلم است. به جرات می‌توان گفت این قلم حتی 30 درصد از کارآیی قلم خانواده نوت سامسونگ و مشخصا نوت 4 را هم ندارد. نوک این قلم در مقایسه با نوک قلم نوت 4 پهن‌تر است و قطری نزدیک به 5 میلی‌متر دارد. در نوک آن از لاستیک استفاده شده است، به همین علت نوشتن و طراحی با دقت بالا توسط این قلم عملا غیرممکن است. البته صفحه‌ی نمایش جی3 استایلوس هم فاقد مکانیزم سنجش مقدار فشار قلم استایلوس است که این هم یکی از نقاط ضعف این گوشی به شمار می‌رود؛ این در حالی است که در خانواده نوت به این مورد توجه زیادی شده است. 



قرار گیری این قلم در محفظه‌ی مخصوص اینکه؛ این قلم با هر حالتی در درون محفظه‌ی قرار گیری وارد می‌شود و در انتها باید به حالت جایگیری آن درون محفظه دقت کرد. البته و باید حتما دقت لازم را داشته باشید تا به بنده لاستیکی اطراف محل قرارگیری قلم آسیب وارد نشود. در سری نوت این قلم در ابتدا به حالت صحیح وارد محفظه قرارگیری می‌شود و نیازی به چرخاندن آن در انتها قرارگیری نیست.

در این گوشی بر خلاف گوشی‌های خانواده نوت رابط کاربری برای استفاده از قلم بهینه‌سازی نشده است و کاستی‌هایی برای استفاده از قلم در آن مشاهده می‌شود. شما عملا فقط می‌توانید برای طراحی و نوشتن از این قلم استفاده کنید و بر خلاف خانواده نوت گزینه‌ی دیگری برای انتخاب وجود ندارد. 



13 مگاپیکسلی میان رده

احتمالا شنیدن کلمه‌ی 13 مگاپیکسل، یک دوربین با کیفیت در را ذهن تداعی می‌کند. در جی3 استایلوس یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده شده؛ یعنی تعداد پیکسل‌های موجود در تصاویر ثبت شده دقیقا همان مقداری است که در تصاویر ثبت شده جی3 وجود دارند. اما وقتی اعداد و ارقام را ‌کنار بگذاریم، کیفیت تصاویر ثبت شده در این دو گوشی با هم قابل مقایسه نیست. تصاویر جی3 شفاف هستند و کیفیتی کم‌نظیر دارند. تصاویر ثبت شده توسط جی3 استایلوس دارای رنگ‌ها و نور قابل قبولی هستند. اما حد و مرز رنگ‌ها در آن رعایت نشده‌اند و شفافیت قابل قبول در حد یک دوربین 13 مگاپیکسلی ندارند. تصاویر ثبت شده در نورهای مصنوعی (فلورسنت) کیفیت کم‌تری دارند اما تصاویر ثبت شده در فضای باز و نور خورشید رنگ و کیفیتی قابل قبولی دارند. 



تنظیمات اصلی دوربین در جی3 استایلوس کاملا ابتدایی هستند و خبری از آن تنظیمات جالب و پیچیده که در جی3 وجود داشت، نیست. تنها تنظیم خاص موجود امکان ثبت تصاویر پاناروما توسط این دوربین است.

دوربین مکالمه جی3 استایلوس همانند دوربین اصلی کیفیت قابل قبولی ندارد و تصاویر ثبت شده توسط آن بعضا تار هستند. با توجه به زاویه نه چندان باز لنز که این روزها بسیار مورد توجه طراحان گوشی و البته کاربران است؛ نمی‌توان تصاویر خوبی توسط آن ثبت کرد. تنظیمات خاصی در این دوربین برای ثبت راحت‌تر تصاویر مثل اشاره دست در نظر گرفته نشده است. 



جمع بندی

جی3 استایلوس صرفا یک گوشی میان‌رده است و در این رده از قیمت نباید انتظار امکانات فوق‌العاده‌ای نظیر یک پرچم‌دار را از این گوشی داشت. نقطه‌ی ضعف اصلی این گوشی در صفحه‌ی نمایش و دوربین آن است. باتری جی3 استایلوس 3000 میلی‌آمپرساعتی است و با توجه به صفحه‌ی نمایش و چیپست دارای ظرفیت قابل قبولی دارد. این گوشی دوسیم کارت و شبکه 3G را پشتیبانی می‌کند.  



اگر گوشی‌های خانواده نوت نظر شما را جلب کرده‌اند و برای در اختیار داشتن آن امکانات نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف کنید، جی3 استایلوس نمی‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. این گوشی دارای امکانات زیادی نیست. بعضا در استفاده از امکانات آن مثل استفاده از قلم دچار مشکل خواهید شد و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. 

خرید این گوشی به افرادی که در پی گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ هستند و طراحی کلی گوشی نسبت به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن ترجیح می‌دهند توصیه می‌شود.