معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

Huawei Ascend G7

Huawei Ascend G7


 

 

Huawei Ascend G7

گوشی موبایل هوآوی مدل Ascend G7


معرفی اجمالی محصول

Huawei Ascend G7


خرید گوشی‌هایی که طراحی به‌روزی دارند، بدنه‌شان فلزی است و به‌طور کلی مشخصات یک محصول پرچم‌دار در آن‌ها گنجانده شده، معمولا هزینه‌ی زیادی را به مصرف‌کننده‌ تحمیل می‌کند. ‌شاید همین موضوع مهم‌ترین دلیل ‌اکثر مصرف‌کننده‌ها برای نخریدن این گوشی‌ها باشد. حالا شرکت «هوآوی» با تولید مدل «اسندG7» این انتخاب به‌ظاهر سخت را ممکن کرده است. خوشبختانه G7 از لحاظ طراحی از نسل قبلی خودش یعنی G6 چیزی به ارث نبرده و کاملا متفاوت از آن است. هوآوی اسند G7 برخلاف G6 پلاستیکی، بدنه‌ای فلزی‌ دارد و همین عامل، مرغوبیت خاصی به گوشی داده است؛ همچنین این گوشی از صفحه‌ی نمایشی 5.5 اینچی با کیفیت HD ‌و حاشیه‌ی کم‌ بهره می‌برد که حس فوق‌العاده‌ای را به کاربر منتقل می‌کند. اگر از تمام مزایای این گوشی بگذریم، به تنها ویژگی دلسردکننده‌ی آن، یعنی پردازنده می‌رسیم. اسند G7 به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی مجهز شده است که با سایر ویژگی‌های جذاب آن چندان هم‌خوانی ندارد؛ البته باید توجه داشت که این پردازنده در استفاده‌‌های روزمره، دردسرساز نیست و می‌تواند رضایت نسبی کاربران را جلب کند. اندروید نسخه‌ی 4.4 یا همان «کیت‌کت» به‌طور پیش‌فرض برای این ‌گوشی هوشمند ‌در نظر گرفته شده که زیر رابط کاربری مخصوص هوآوی، یعنی Emotion پنهان شده است. هوآوی برای این گوشی از یک دوربین13 مگاپیکسلی روی قاب پشتی و دوربینی 5 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده کرده است. دوربین اصلی G7 می‌تواند حتی در شرایط نوری ضعیف، عکس‌های مناسبی ثبت کند. درمجموع می‌توان گفت اگر دنبال یک گوشی خوش‌ساخت و باکیفیت هستید و درعین‌حال نمی‌خواهید حساب بانکی‌تان را خالی کنید، اسند G7 می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد. خرید گوشی‌هایی که طراحی به‌روزی دارند، بدنه‌شان فلزی است و به‌طور کلی مشخصات یک محصول پرچم‌دار در آن‌ها گنجانده شده، معمولا هزینه‌ی زیادی را به مصرف‌کننده‌ تحمیل می‌کند. ‌شاید همین موضوع مهم‌ترین دلیل ‌اکثر مصرف‌کننده‌ها برای نخریدن این گوشی‌ها باشد. حالا شرکت «هوآوی» با تولید مدل «اسندG7» این انتخاب به‌ظاهر سخت را ممکن کرده است. خوشبختانه G7 از لحاظ طراحی از نسل قبلی خودش یعنی G6 چیزی به ارث نبرده و کاملا متفاوت از آن است. هوآوی اسند G7 برخلاف G6 پلاستیکی، بدنه‌ای فلزی‌ دارد و همین عامل، مرغوبیت خاصی به گوشی داده است؛ همچنین این گوشی از صفحه‌ی نمایشی 5.5 اینچی با کیفیت HD ‌و حاشیه‌ی کم‌ بهره می‌برد که حس فوق‌العاده‌ای را به کاربر منتقل می‌کند. اگر از تمام مزایای این گوشی بگذریم، به تنها ویژگی دلسردکننده‌ی آن، یعنی پردازنده می‌رسیم. اسند G7 به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی مجهز شده است که با سایر ویژگی‌های جذاب آن چندان هم‌خوانی ندارد؛ البته باید توجه داشت که این پردازنده در استفاده‌‌های روزمره، دردسرساز نیست و می‌تواند رضایت نسبی کاربران را جلب کند. اندروید نسخه‌ی 4.4 یا همان «کیت‌کت» به‌طور پیش‌فرض برای این ‌گوشی هوشمند ‌در نظر گرفته شده که زیر رابط کاربری مخصوص هوآوی، یعنی Emotion پنهان شده است. هوآوی برای این گوشی از یک دوربین13 مگاپیکسلی روی قاب پشتی و دوربینی 5 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده کرده است. دوربین اصلی G7 می‌تواند حتی در شرایط نوری ضعیف، عکس‌های مناسبی ثبت کند. درمجموع می‌توان گفت اگر دنبال یک گوشی خوش‌ساخت و باکیفیت هستید و درعین‌حال نمی‌خواهید حساب بانکی‌تان را خالی کنید، اسند G7 می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد.


مشخصات فنی   Huawei Ascend G7

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر) , سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ابعاد

7.6 × 77.3 × 153.5 میلی‌متر

وزن

165 گرم

ساختار بدنه

پلاستیک و فلز

پردازنده

تراشه

Qualcomm Snapdragon 410 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad Core Cortex-A53 CPU

نوع پردازنده

64 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.2 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Adreno 306

حافظه

حافظه داخلی

16 گیگابایت

مقدار  RAM

2 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

32 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

IPS

اندازه

5.5 اینچ

رزولوشن

1280 × 720 | HD

تراکم پیکسلی

267 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

ندارد

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

4G , 3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

شبکه 4G

LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800

LTE از نوع Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

EDGE , GPRS , OTG , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 b/g/n

Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4.0

A2DP , LE

رادیو

رادیو FM

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

13 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

قابلیت عکاسی HDR

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

مونو

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

4.4 KitKat

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , جاوا , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , مرورگر HTML5

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

+eAAC , Flac , MP3 , WAV , WMA

ویدیو

H.264 , MP4 , WMV , XviD

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , قطب‌نما (Compass) , مجاورت ( Proximity )

باتری قابل تعویض

ندارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

600 ساعت

میزان شارژ مکالمه

----

سایر قابلیت‌ها

قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

اقلام همراه گوشی

دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB

www.mtlc.blogsky.com

 

 

 نقد و بررسی تخصصی

Huawei Ascend G7



خرید گوشی‌هایی که طراحی به‌روزی دارند، بدنه‌شان فلزی است و به‌طور کلی مشخصات یک محصول پرچم‌دار در آن‌ها گنجانده شده، معمولا هزینه‌ی زیادی را به مصرف‌کننده‌ تحمیل می‌کند. ‌شاید همین موضوع مهم‌ترین دلیل ‌اکثر مصرف‌کننده‌ها برای نخریدن این گوشی‌ها باشد. حالا شرکت «هوآوی» با تولید مدل «اسندG7» این انتخاب به‌ظاهر سخت را ممکن کرده است. خوشبختانه G7 از لحاظ طراحی از نسل قبلی خودش یعنی G6 چیزی به ارث نبرده و کاملا متفاوت از آن است. هوآوی اسند G7 برخلاف G6 پلاستیکی، بدنه‌ای فلزی‌ دارد و همین عامل، مرغوبیت خاصی به گوشی داده است؛ همچنین این گوشی از صفحه‌ی نمایشی 5.5 اینچی با کیفیت HD ‌و حاشیه‌ی کم‌ بهره می‌برد که حس فوق‌العاده‌ای را به کاربر منتقل می‌کند. اگر از تمام مزایای این گوشی بگذریم، به تنها ویژگی دلسردکننده‌ی آن، یعنی پردازنده می‌رسیم. اسند G7 به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی مجهز شده است که با سایر ویژگی‌های جذاب آن چندان هم‌خوانی ندارد؛ البته باید توجه داشت که این پردازنده در استفاده‌‌های روزمره، دردسرساز نیست و می‌تواند رضایت نسبی کاربران را جلب کند. اندروید نسخه‌ی 4.4 یا همان «کیت‌کت» به‌طور پیش‌فرض برای این ‌گوشی هوشمند ‌در نظر گرفته شده که زیر رابط کاربری مخصوص هوآوی، یعنی Emotion پنهان شده است. هوآوی برای این گوشی از یک دوربین13 مگاپیکسلی روی قاب پشتی و دوربینی 5 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده کرده است. دوربین اصلی G7 می‌تواند حتی در شرایط نوری ضعیف، عکس‌های مناسبی ثبت کند. درمجموع می‌توان گفت اگر دنبال یک گوشی خوش‌ساخت و باکیفیت هستید و درعین‌حال نمی‌خواهید حساب بانکی‌تان را خالی کنید، اسند G7 ‌ می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد.



طراحی و ساخت

هر آنچه یک گوشی خوش‌ساخت و زیبا باید داشته باشد، طراحان هوآوی در اسند G7 به‌خوبی به‌کار برده‌اند. نمای جلو‌ی گوشی کاملا از جنس شیشه ‌است. حاشیه‌ی شیشه‌ای گوشی هم که از لبه‌ی نمایشگر تا لبه‌ی گوشی ادامه پیدا کرده، اندازه‌ی مناسبی ‌دارد.


در دورانی به‌سر می‌بریم که به‌سختی می‌توان گوشی میان‌رده‌ با بدنه‌ی آلومینیومی پیدا کرد. طراحان هم برای اینکه قیمت نهایی محصولاتشان ‌به‌صرفه باشد، در بدنه‌ی گوشی‌ها از پلاستیک استفاده می‌کنند؛ اما هوآوی موفق شده‌ تعادل مناسبی میان قیمت و کیفیت ساخت اسند G7 ایجاد کند. بدنه و لبه‌های اسند G7 فلزی است و تنها دو نوار پلاستیکی در لبه‌های بالا و پایین قاب پشتی به‌چشم می‌خورد. استفاده از لبه‌های پلاستیکی در این گوشی بی‌دلیل نبوده و به‌‌منظور تعبیه‌ی آنتن و بقیه‌ی بخش‌های ضروری سخت‌افزاری است. در قسمت بالای قاب پشتی و روی نوار پلاستیکی، دوربین برجسته‌ی 13 مگاپیکسلی به‌همراه یک فلاش LED (در مرکز نوار) به‌چشم می‌خورد. یکی دیگر از ایده‌های طراحی‌ جذاب اسند G7 به جمع شدن تمام ‌کلیدها و شیارها در یک لبه‌ی گوشی مربوط می‌شود. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، کلید‌های پاور، کم و زیاد کردن صدا و شیارهای سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی MicroSD همه روی لبه‌ی سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند؛ البته شاید این‌گونه تصور شود که خالی ماندن لبه‌ی سمت چپ گوشی از هرگونه کلید و شیار، می‌تواند بر زیبایی G7 تاثیر بگذارد. در لبه‌ی بالایی گوشی هم جک 3.5 میلی‌متری هدفون و در لبه‌ی پایین درگاه MicroUSB به چشم می‌خورد.



صفحه نمایش

اسند G7 به‌ نمایشگری 5.5 اینچی و تکنولوژی IPS مجهز شده است؛ به‌ همین دلیل این محصول برای آن دسته از افرادی مناسب است که دنبال خرید گوشی با نمایشگر بزرگ هستند. وضوح تصویر نمایشگر این گوشی 720 در 1280 پیکسل است که تراکم پیکسلی نه‌چندان چشمگیر 267ppi را ارایه می‌دهد. این در حالی است که در مقام مقایسه، «موتورولا موتوG »، محصول هم‌قیمت اسند G7با نمایشگری کوچک‌تر (5 اینچی) و رزولوشن HD، نسبت به این گوشی تراکم پیکسلی بیشتری دارد.

اکثر رنگ‌های به‌نمایش‌درآمده در G7 زنده و پویا هستند؛ اما رنگ‌های سفید و زرد از روشنایی مطلوبی برخوردار نیستند. از طرفی در زوایای دید این نمایشگر مشکلی دیده نمی‌شود و کاربران می‌توانند به‌راحتی بازی‌های اکشن‌ را با این گوشی انجام دهند.



دوربین

هوآوی اسند G7 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با درجه‌ی دیافراگم F2.0 روی قاب پشتی بهره می‌برد که می‌تواند عکس‌هایی را با حداکثر کیفیت 4160 در 3120 پیکسل ثبت کند. دوربین این گوشی مثل P7 از لنز نسل چهارم BSI شرکت سونی بهره می‌برد که می‌تواند تاحدزیادی نویز تصاویر را کم کند. درمجموع دوربین اصلی این گوشی عملکرد مطلوبی دارد. دوربین G7 می‌تواند در شرایط نوری ضعیف هم عکس‌های مناسبی ثبت کند؛ اما روشنایی عکس‌های گرفته‌شده در نور روز، زیادتر از استانداردهای نرمال است. برنامه‌ی دوربین این گوشی ویژگی‌های جالب و کاربردی زیادی دارد. به‌طور مثال قابلیت «ثبت لبخند» (Capture Smiles) می‌تواند با تشخیص لبخند، به‌شکل خودکار عکس بگیرد. همچنین کاربر می‌تواند تنها با فشردن کلید کم یا زیاد کردن صدا، لحظه‌ی موردنظرش را ثبت کند. یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم روی قاب جلویی گوشی در نظر گرفته شده است‌ که می‌تواند عکس‌های سلفی خوبی ثبت کند. علاوه‌بر این‌ها کاربران می‌توانند با حداکثر کیفیت HD ویدیو ضبط کنند یا مکالمه‌ی تصویری انجام دهند.



سخت‌افزار و باتری

روی کاغذ، هوآوی اسند G7 گوشی قدرتمندی به‌ نظر می‌رسد. این گوشی به چیپ 64 بیتی اسنپدراگون 410 و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex A53 (با سرعت 1.2 گیگاهرتز) مجهز است؛ همچنین دو گیگابایت حافظه‌ی رم برای این گوشی ‌در نظر گرفته شده است. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا کاربران در انجام کارهای روزمره نظیر وب‌گردی، تماشای ویدیو و فرستادن پیامک با این گوشی تجربه‌ی مناسبی داشته باشند؛ البته در آزمون‌های عملی با این گوشی، لگ‌ هم مشاهده شد. به عنوان مثال، هنگام کار با نوار نوتیفیکیشن یا لیست مخاطبان تاخیرهایی در انتقال دستور مشاهده می‌شود. به‌غیر از این موارد، در هنگام استفاده از گوشی G7 به مشکل دیگری برنخوردیم.



AnTuTu

اسند G7 در بنچ‌مارک AnTuTu نمره‌ی 18278 را کسب کرده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نمره‌ی این گوشی به نمره‌ی گوشی میان‌رده‌ی موتورولا یعنی «موتو G»، محصول سال 2014 ‌خیلی نزدیک است؛ در حالی که G7 در آزمون‌های بخش بازی این بنچ‌مارک چندان قوی ظاهر نشده بود.

درمجموع استفاده از این گوشی به آن دسته از افرادی که تنها هدفشان از خرید گوشی‌های هوشمند تجربه‌ی بازی‌های سنگین است، توصیه نمی‌شود؛ البته که این محصول میان‌رده می‌تواند از آزمون اجرای اکثر بازی‌های دوبعدی با سربلندی بیرون بیاید.

حافظه‌ی داخلی این گوشی 16 گیگابایت است. کاربران می‌توانند با افزودن کارت حافظه‌ی جانبی MicroSD (تا 32 گیگابایت) برای افزایش حافظه‌ی این گوشی اقدام کنند. یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت زیر قاب پشتی اسند G7 قرار گرفته که کاربر نمی‌تواند آن را تعویض کند. شارژ این باتری ‌در کاربری‌های معمولی و نه‌چندان سنگین، مثل مشاهده‌ی فایل‌های ویدیویی بیش از یک روز دوام می‌آورد؛ همچنین هوآوی ادعا کرده که با فعال کردن حالت «ذخیره‌ی انرژی» Energy Saving)، G7) می‌تواند تنها با 10 درصد شارژ، بیش از 24 ساعت در حالت آماده‌به‌کار باشد.


 


سیستم‌عامل و نرم‌افزار

نسخه‌ی 4.4.2 سیستم‌عامل اندروید، موسوم به «کیت‌کت» به‌طور پیش‌فرض برای اسند G7 در نظر گرفته شده است؛ همچنین جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری هوآوی، یعنی Emotion UI 3.0  هم مثل لباسی بر تن سیستم‌عامل این گوشی پوشانده شده تا ‌آن را از خامی درآورد.

احتمالا آیکون‌های زیبای رابط کاربری Emotion UI 3.0 که در قالب صفحه‌ی نمایش G7 جلای بیشتری پیدا کرده‌اند، در نگاه نخست کاربران را شیفته‌ی خود خواهند کرد؛ طوری‌که در همان لحظه‌ی اول با خود می‌گویند تاکنون چنین کیفیت و درخششی را در نمایشگر هیچ گوشی دیگری ندیده‌اند؛ اما پس از کمی کلنجار با رابط کاربری این ‌گوشی، متوجه مکث‌هایی جزیی خواهند شد. خبر خوب آنکه هوآوی رابط کاربری خود را در مقایسه با نسخه‌های قبلی کمی سبک‌تر و بهینه‌تر کرده است؛ به‌نحوی که کاربران را کمتر دچار مشکل و چالش می‌کند.



هنگام برقراری تماس با این گوشی متوجه یک ویژگی مفید و کاربردی شدیم. دو گزینه‌ی «تقویم» و «یادداشت‌برداری» علاوه‌بر گزینه‌های دیگری مثل بلوتوث و مخاطبان در هنگام برقراری تماس ظاهر می‌شوند که می‌توانند برای اکثر کاربران، کاربردی باشند. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، منوی نوتیفیکیشن این گوشی هم با شکل و شمایل جذاب‌ طراحی شده است. در سمت چپ این نوار، تایم‌لاینی (Time Line) برای پیام‌ها در نظر گرفته شده است که نشان می‌دهد در چه زمانی پیام‌هایتان را دریافت کرده‌اید.

هوآوی همچنان از منوی برنامه‌ها (App Drawer) در رابط کاربری گوشی‌های خود استفاده نکرده است و اسند G7 هم از این قاعده مستثنا نیست؛ اما کاربرانی که با این موضوع مشکل داشته باشند، می‌توانند از لانچرهای گوناگون و متنوع برای حل آن استفاده کنند. با این کار گوشیG7  هم مثل دیگر گوشی‌های اندرویدی دارای منوی برنامه می‌شود.

در انتها خاطرنشان می‌کنیم که هوآوی از تعداد برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده (و البته کم‌کاربرد) در گوشی G7 کاسته و درعوض تا آنجا که توانسته از برنامه‌های مفید و کاربردی (مثل Kingsoft`s WPS office) در این گوشی استفاده کرده است.



جمع‌بندی

از تفاوت‌های مهم بین اسند G7 و سایر گوشی‌های 5.5 اینچی

شرکت هوآوی می‌توان به بدنه‌ی فلزی و پشتیبانی از شبکه‌ی اینترنت 4G اشاره کرد. هوآوی با این دو تغییر بزرگ که در گوشی میان‌رده‌ی خود به وجود آورده، جهشی بزرگ در نسل گوشی‌های میان‌رده‌ی (G) ایجاد کرده است.


اصلی‌ترین رقیب هوآوی اسند G7 را می‌توان گوشی «دیزایر 816» شرکت HTC دانست. به‌طورکلی نماینده‌ی شرکت هوآوی‌ در مقایسه با رقیب تایوانی خود از مشخصات بهتر و بدنه‌ی مرغوب‌تری بهره می‌برد؛ اما از معدود برتری‌های دیزایر 816 نسبت به اسند G7 پردازنده‌ی قدرتمند‌تر آن است. از دیگر رقیبان این گوشی می‌توان سونی «اکسپریاT3»، ال‌جی «جی پرو لایت» و سامسونگ «نوت 3 نئو» را نام برد. همان‌طور که در نقد و بررسی اکسپریا T3 اشاره کردیم، این گوشی ابعاد بزرگی دارد و در کنارش از ظرافت و زیبایی چشم‌نوازی هم برخوردار است. دو رقیب دیگر این گوشی (نماینده‌های سامسونگ و ال‌جی) دارای ابزاری جذاب به نام قلم استایلوس هستند که حس و حال نوشتن زیادی را به کاربر منتقل می‌کنند.