معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

HTC Desire Eye

HTC Desire Eye

 

 

HTC Desire Eye

گوشی موبایل اچ‌تی‌سی مدل Desire Eye


معرفی اجمالی محصول

HTC Desire Eye


رونمایی از گوشی Desire Eye در ادامه رفتار جسته گریخته HTC صورت گرفت. این شرکت که در سالیان اخیر با چندین مرتبه تغییر مدیریت روبرو بوده مسلما با تغییر اهداف پیاپی نیز مواجه شده است. ابتدا One M8 را معرفی شد، بعد نسخه پلاستیکی آن یا همان E8 و بعد از آن‌هم مدل نسبتا میان رده Desire 816؛ که بعدا با دو نسخه تکمیلی Desire 820 و Desire 816G که اولی نسخه ارتقا یافته و دومی نسخه تنزل یافته 816 Desire اصلی بودند. هنوز جوهر برچسب‌های بسته‌بندی Desire 820 خشک نشده، این شرکت Desire 826 را نیز معرفی کرده است. Desire Eye با بهره‌گیری از آخرین نسل پردازنده‌های کوالکام موسوم به اسنپدراگون 801 از نوع 4 هسته‌ای با سرعت 2.3 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 330 و 2 گیگابایت حافظه، مجموعه بسیار جذابی را گرد هم آورده است.


نمای سه بعدی

62.5k Views



مشخصات فنی   HTC Desire Eye

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

تک سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ابعاد

8.5 × 73.8 × 151.7 میلی‌متر

وزن

154 گرم

ساختار بدنه

پلاستیک

دارای گواهینامه IPX7 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه

پردازنده

تراشه

Qualcomm Snapdragon 801 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad-core Krait 400 CPU

نوع پردازنده

32 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

2.3 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Adreno 330

حافظه

حافظه داخلی

16 گیگابایت

مقدار  RAM

2 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

128 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

IPS

اندازه

5.2 اینچ

رزولوشن

1080 × 1920 | FullHD

تراکم پیکسلی

424 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

Corning Gorilla Glass 3

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

4G , 3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

شبکه 4G

LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800

LTE از نوع Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

EDGE , GPRS , NFC , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n

 Dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA , Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4

A2DP , apt-X

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

13 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

قابلیت عکاسی HDR

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 13 مگاپیکسل

قابلیت فوکوس اتوماتیک دارای فلش از نوع Dual Tone LED

قابلیت عکاسی HDR

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

استریو

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

4.4 KitKat

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , مرورگر HTML5 , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

+eAAC , MP3 , WAV , WMA

ویدیو

H.264 , MP4 , WMV

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

روشنایی (Light) , ژیروسکوپ (Gyro) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , قطب‌نما (Compass) , مجاورت ( Proximity )

باتری قابل تعویض

ندارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 2400 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

538 ساعت

میزان شارژ مکالمه

20 ساعت

سایر قابلیت‌ها

50 گیگابایت فضای ابری رایگان گوگل (Google Drive Cloud Storage)

قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

اقلام همراه گوشی

دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB

www.mtlc.blogsky.com

 

 

 نقد و بررسی تخصصی

HTC Desire Eye


رونمایی از گوشی Desire Eye در ادامه رفتار جسته گریخته HTC صورت گرفت. این شرکت که در سالیان اخیر با چندین مرتبه تغییر مدیریت روبرو بوده مسلما با تغییر اهداف پیاپی نیز مواجه شده است. ابتدا One M8 را معرفی شد، بعد نسخه پلاستیکی آن یا همان E8 و بعد از آن‌هم مدل نسبتا میان رده Desire 816؛ که بعدا با دو نسخه تکمیلی Desire 820 و Desire 816G که اولی نسخه ارتقا یافته و دومی نسخه تنزل یافته 816 Desire  اصلی بودند. هنوز جوهر برچسب‌های بسته‌بندی Desire 820 خشک نشده، این شرکت Desire 826 را نیز معرفی کرده است. شاید کاربران به این سبک از تولید در محصولات شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و سونی عادت داشته باشند ولی این شلوغی و بی‌سامانی در دامنه تولیدات HTC بی‌سابقه است؛ آن‌هم بدون تولید گوشی پرچم‌دار جدید! چندین گوشی نسبتا بالا رده از سوی این شرکت ساخته و روانه بازار شده‌اند که به نظر می‌آید به‌طور مصنوعی از سوی HTC سعی شده تا آن‌ها را کمتر ازآنچه توانش را دارند نمایش دهند تا مبادا مدل پرچم‌دار One M8 جذابیت خود را برای خریداران از دست دهد. عنصر جادویی که HTC از دستور پخت تمام این گوشی‌ها حذف کرده، همان بدنه تمام فلزی است که نشان پرچم‌داران این تولیدکننده است.



بدنه

Desire Eye نیز از این قاعده مستثنا نبوده و دارای بدنه‌ی پلاستیکی بوده، اما از نوع مرغوب آن. چیزی که با دیدن Desire Eye از دیدنش متعجب شدیم درواقع وجود کلید سخت‌افزاری شاتر دوربین بر روی بدنه این گوشی بود و شاید وجود طرح‌های نوار دار که در Desire 820 هم از HTC دیده بودیم دیگر چندان عجیب نبود. البته دکمه در نظر گرفته‌شده برای دوربین این گوشی بدون نقص نیست و به اعتقاد بسیاری از افراد کمی سفت است، این سفتی بیش‌ازحد، باعث تکان خوردن دست کاربر در هنگام ثبت عکس شده، که نتیجه‌ای جز ثبت عکس‌های بلوری برای کاربر در پی ندارد. البته از طرف دیگر هم اگر این دکمه نرم‌تر از این بود احتمالا عده‌ی دیگری فشردن اتفاقی این دکمه در جیب را مطرح می‌کردند.


 البته ویژگی اصلی گوشی‌هایی که از کلید سخت‌افزاری دوربین بهره می‌برند را شاید بتوان اجرای اپلیکیشن دوربین این گوشی‌ها بدون نگاه کردن و آزاد نمودن قفل امنیتی گوشی دانست. با استفاده از این دکمه، (درست مانند سایر گوشی‌هایی که از وجود این دکمه بهره می‌برند) حتی زمانی که گوشی در جیب شماست قادرید بدون جلب توجه، دوربین گوشی را فعال سازید. در کل طراحی بدنه این گوشی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید و استفاده از زوایای خمیده در گوشه‌ها و لبه‌های آن کاملا ملموس است. Desire Eye با داشتن ابعاد 151.7x73.8x8.5 میلی‌متر و وزن 154 گرم احساس بسیار خوبی را نیز در هنگام نگه داشتن در دست به شما منتقل می‌کند.

  


 وجود دهانه لنز بزرگ به همراه دو فلاش LED و دو حفره جهت تعبیه سنسورهای مجاورت و تشخیص میزان نور محیط و همچنین حفره دیگری برای میکروفون نویز گیر ظاهر نسبتا غیرمتعارفی برای نمای جلوی این گوشی به همراه آورده‌اند. البته یک میکروفون نویز گیر دیگر هم در پشت بدنه این گوشی جاسازی شده است تا از شنیدن صدای طرف مقابل در بهترین حالت ممکن اطمینان به عمل آید. درسمت چپ بدنه این گوشی نیز می‌توانید شیار کارت حافظه و سیم‌کارت نانو را پیدا کنید؛ که هر دو در کلاف‌هایی به رنگ نوار دور بدنه این گوشی محصورشده و با استفاده از درزگیرهای طراحی‌شده برای آن به‌آسانی اجازه ورود آب و گردوغبار را به داخل Desire Eye نمی‌دهند.



سخت‌افزار

Desire Eye با بهره‌گیری از آخرین نسل پردازنده‌های 32 بیتی ساخت کوال کام موسوم به اسنپدراگون 801  از نوع 4 هسته‌ای با سرعت 2.3 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 330 و 2 گیگابایت حافظه، مجموعه بسیار جذابی را گرد هم آورده است. وجود 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی به همراه بهره‌گیری از درگاه کارت حافظه microSD نیز نظر مساعد کاربرانی که حجم اطلاعات بالایی را ذخیره می‌کنند، برای این گوشی به همراه داشته است. 


صفحه‌نمایش مورد استفاده در این گوشی از سوی HTC از نوع LCD لمسی خازنی با لایه محافظتی گوریلا گلس 3 بوده که در حدود 66 درصد مساحت سطح جلوی این گوشی را تشکیل داده است. این صفحه که دارای دقت 1920x1080 بوده با توجه به اندازه 5.2 اینچی خود دارای چگالی پیکسلی 424ppi نیز هست که عدد بالایی محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش به کار گرفته‌شده در Desire Eye نیز مانند بسیاری از صفحات نمایش به کار گرفته‌شده در بسیاری از مدل‌های دیگر HTC از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. توانایی نسبتا خوب نمایش رنگ سیاه و خوانایی  فوق العاده در زیر نور آفتاب نیز از دیگر نقاط قوت آن به شمار می آید. همچنین شما قادر خواهید بود به سادگی تنها با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش، مانند بسیاری از گوشی های امروزی کار کلید پاور را انجام دهید.



نرم‌افزار

این گوشی که از سیستم‌عامل اندروید 4.4.4 کیت کت استفاده می‌کند قابلیت ارتقا به اندروید 5 لالی پاپ را دارد. رابط کاری بری سبک و دوست داشتنی  HTC Senes 6.0 هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. نرم افزار محبوب Zoe هم نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارتقا پیدا کرده و حالا شما می‌توانید تجربیات خود را با سایرین به اشتراک بگذارید. شرکت HTC اپلیکیشن BlinkFeed را که برای دریافت خبر جزو بهترین‌هاست نیز در این گوشی فراموش نکرده؛ شما با استفاده از BlinkFeed می‌توانید زمینه‌های موردعلاقه خود را انتخاب نمایید تا اخبار مرتبط با آن را دریافت کنید.



ارتباطی

Desire Eye که از سیم کارت سایز نانو استفاده می‌کند از شبکه 3G و LTE 4G پشتیبانی می‌کند. همچنین استفاده ازشبکه Wi-Fi dual-band با پشتیبانی از گونه‌های a/b/g/n و قابلیت‌هایی دیگر نظیر DLNA و Wi-Fi Direct در این زمینه جایی برای گله باقی نمی‌گذارد. بلوتوث 4 با پشتیبانی از aptX در کنار NFC و رادیو FM با پشتیبانی RDS نیز  در این گوشی حتی کاربران سخت‌گیر را نیز راضی می‌کند. 


البته عدم وجود دیود مادون‌قرمز در اکثر گوشی‌های HTC نیز عده‌ای از طرفداران را به سمت گوشی‌های LG و سامسونگ  سوق می‌دهد. جالب اینجاست که درعین‌حالی که قرار دادن این دیود بر روی این گوشی‌ها کار بسیار کم‌هزینه و ساده ایست بسیاری از شرکت‌ها از قرار دادن این ویژگی بر روی محصولات خود طفره می‌روند. شاید به همان دلیل که ترجیح می‌دهند شما اطلاعات خود را بر روی حافظه Cloud ذخیره کنید تا کارت حافظه...!



پیشتاز انقلاب سلفی

 HTC که اولین بار دوربین UltraPixel را بر روی مدل One M7 خود در فوریه 2013 معرفی کرد، درواقع با ساخت Desire Eye و One M8 Eye به تصمیم اشتباه خود اقرار کرده است. تصمیمی که در نگاه اول از دید بسیاری از کارشناسان فنی دوربین دیجیتال عاقلانه به نظر می‌آمد. وجود پیکسل‌های بزرگ‌تر در سنسور دوربین، که در نتیجه آن هر پیکسل میزان نور بیشتری دریافت می‌کند و درنتیجه تصویر نهایی تولید شده می‌بایست دارای نویز کمتری باشد؛ که البته این مورد تا حدی هم درباره گوشی‌های HTC که از فناوری UltraPixel استفاده می‌کنند صحت داشت؛ اما مسئله این بود که رقبا با داشتن اندازه سنسور برابر  یا بزرگ‌تر و همچنین رزولوشن  بالاتر به همراه الگوریتم‌های پیجیده پردازش تصویر توانستند بر فناوری UltraPixel چیره شوند. البته موارد استثنا هم وجود داشت، نظیر شرایط نوری بسیار ضعیف که HTC به لطف استفاده از پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌توانست تصاویر بهتری تولید نماید.

گوشی HTC Dsire Eye با داشتن یک دوربین 13 مگاپیکسلی و دو فلاش LED در جلو توانست لقب مناسب‌ترین گوشی دنیا را برای ثبت عکس‌های سلفی را به خود اختصاص داد. شاید HTC با این کار بیشتر قصد جلب توجه و به راه انداختن هیاهو را داشته تا این که واقعا بهترین گوشی را برای ثبت عکس‌های سلفی بسازد. به‌هرحال تا این لحظه دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی با کیفیت‌ترین عکس‌های سلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. انجام این عمل نیز برای HTC به سادگی کپی کردن دوربین پشتی این دوربین با همان امکانات در جلوی آن بود.

شاید شنیدن اسم این گوشی خودبه‌خود این فکر را در ذهن شما تداعی کند که HTC حتما به خاطر وجود دوربین‌های بسیار باکیفیت این دوربین این نام را برای آن در نظر گرفته است و قطعا می‌بایست توانایی‌های دوربین این گوشی در حد بزرگانی نظیر Lumia 1520، آیفون 6 و گلکسی S5 باشد. البته مسلما HTC سعی داشته تا چنین کاری را انجام دهد و ظاهرا بر روی کاغذ توانسته است. اما وقتی پای عمل به میان می‌آید چه دوربین اصلی چه دوربین جلویی این گوشی ستاره میدان نخواهند بود. دوربین‌های رزولوشن بالای استفاده شده در Desire Eye به آسانی با مواجهه با شرایط نوری نامناسب نقطه ضعف‌های خود را نشان می‌دهند. استفاده از دو فلاش برای دوربین‌های این گوشی شاید در نگاه اول بسیار جذاب باشد؛ اما در شرایط نوری ضعیف حتا از دست این دو فلاش LED نیز کاری بر‌نمی‌آید. هرچند در روشنی روز و شرایط نوری مناسب دوربین‌های این گوشی چیزی از بزرگان این میدان کم ندارند و قادرند پا به پای ایشان در این مصاف بتازند. لازم به ذکر است که دوربین جلویی Desire Eye با استفاده از یک سنسور BSI سیزده مگاپیکسلی و لنز 22 میلیمتری با نسبت کانونی f/2.2، در مقایسه با دوربین اصلی که از سنسوری بسیار شبیه به دوربین جلویی و لنز 28  میلی‌متری با نسبت کانونی f/2.0 استفاده می‌کند، تصاویر واید تری را ثبت می‌کند. 

حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری در این دوربین همان 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه همیشگی است و شاید HTC مدت‌زمان بیشتری نیاز دارد تا استاندارد 4K را برای گوشی‌های موبایل قبول کند. دوربین این گوشی از قابلیت‌هایی نظیر پانوراما، تشخیص چهره، HDR، فوکوس لمسی و ژئوتگینگ  پشتیبانی می‌کند.  ویژگی دوست‌داشتنی دیگر که در Desire Eye از آن استفاده شده Spilit Capture نام دارد؛ این قابلیت که هم در حالت عکاسی و هم در حالت فیلم‌برداری قابل استفاده است، با تقسیم صفحه به دو قسمت مساوی، دوربین اصلی و جلویی این گوشی را به‌صورت همزمان فعال ساخته و کاربر قادر است به عکاسی یا فیلم‌برداری اقدام کند؛ به طوری که تصویر هر دو دوربین در کنار هم به صورت یکپارچه ذخیره می‌شود.



شناگر جدید HTC

شاید سایه خبر دوربین جلوی این گوشی آن‌قدر سنگین بوده که این ویژگی مهم را که Desire Eye درواقع از اولین گوشی‌های ضد آب  HTC هست را نیز تحت شعاع قرار داده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، Desire Eye درواقع پس از Butterfly 2 تجربه دوم HTC در ساخت گوشی‌های ضد آب به شمار می‌رود. دومین گوشی HTC نیز، دارای گواهینامه IPX7 بوده و توانایی مقاومت در برابر گردوغبار و نفوذ آب را تا عمق یک متری تا 30 دقیقه دارد. 


شاید بردن گوشی موبایل به قعر آب‌های آزاد کمی غیرمنطقی به نظر بیاید، اما قطعا شما تا به حال با مشکل تماس‌های از دست رفته مهم خود در هنگام حمام یا نگرانی استفاده از گوشی خود در هوای بارانی برخورد کرده‌اید. واقعا وقت آن رسیده که کلیه سازندگان، حداقل گوشی‌های بالارده خود را با چنین استانداردهایی روانه بازار کنند. کاری که به جرات می‌تواند سونی را پایه گذار آن نامید و البته سامسونگ نیز اخیرا به او ملحق شده است. همچنین موتورولا هم که از مدت‌ها پیش با ساخت گوشی‌های ضد آب خود نظیر Defy پا به این عرصه نهاده است (شاید حتی قبل از سونی) اما سونی این ویژگی را درمحصولات بالارده خود به صورت یک استاندارد در آورده است. ساخت گوشی Nexus 6 را از سوی موتورولا را می‌تواند رویکردی جدید از این شرکت برآورد کرد.



صدا

فعالیت‌های بسیار HTC از دیرباز برای بهتر نمودن تجربه هرچه بهتر گوش دادن به آهنگ و صدای محصولاتش باعث شده تا امروز نام این شرکت در کنار شرکت اپل به عنوان تولید کننده بهترین خروجی‌های صوتی برای گوشی‌های موبایل قرار بگیرد. Desire Eye نیز از این قاعده مبرا نبوده و تجربه دلنشینی را برای شما چه  از طریق خروجی هدفون وچه از طریق اسپیکرهایش برای شما رقم میزند. 


شراکت HTC با Beats گوشه دیگری از تلاش‌های این شرکت برای بهبود کیفیت صدای محصولاتش بود. ولی پس از از دست رفتن اعتبار برند Beats و کیفیت نه چندان بالای بسیاری از محصولات این شرکت و همچنین غیر قابل تمدید بودن مدت قرارداد همکاری صورت گرفته، HTC تصمیم گرفت به این شراکت جنجالی پایان دهد. شرکت Monster Cable شریک تجاری اصلی Beats نیز به همین خاطر اخیرا از این شرکت شکایت کرده است. اگرچه، چندی بعد، در ماه می 2014، اپل اقدام به خرید Beats کرد؛ اما HTC نیز پا پس نگذاشت و همکاری خود را با غول عرصه تجهیزات صوتی جهان یعنی Harman آغاز نمود. کمپانی معظم Harman صاحب برندها تجاری معتبری نظیر Harman Kardon، Becker، JBL، AKG، Acoustics، Infinity، Lexicon و Mark Levinson است. 


اسپیکرهای استریو روبه جلو  موسوم به BoomSound که مدت‌هاست امضای طراحی HTC بوده‌اند در نگاه اول ممکن است از دید شما پنهان بمانند؛ یکی از نگرانی‌های ما هم در هنگام انتشار عکس‌های  اولیه Desire Eye نیز این بود که مبادا HTC یکی از بهترین ویژگی گوشی‌های بالارده خود را در این مدل حذف کرده باشد؛ خوشبختانه باید بدانید که این اسپیکرها درست در همان جایی که انتظار می‌رفت به کار گذاشته‌شده‌اند و تنها با کمی دقت قابل مشاهده هستند؛ این اسپیکرها درست در شیارهایی که بین صفحه نمایشگر و تکه‌های بالایی و پایینی بدنه وجود دارند، به طرز استادانه‌ای جایگذاری شده‌اند. اسپیکرهای BoomSound از دوست داشتنی ترین ویژگی‌های این گوشی هستند؛ لذت بازی کردن و تماشای ویدیو با اسپیکرهای استریو رو به جلو به قدریست که به محض اینکه از این لذت بهره مند شوید دیگر قادر به رها کردن آن و استفاده از اسپیکرهای پشت گوشی آن هم به صورت مونو نخواهید بود؛ دلیل تشکیل صفوف به هم فشرده سازندگانی نظیر سونی با سری Z  خود موتورولا در Nexus 6 به دنبال HTC نیز همین موضوع است. ویژگی که بسیاری از بزرگان مانند آیفون 6، گلکسی S5، LG G3 و نوت 4 از آن بی‌بهره‌اند. در جدول زیر هم مقایسه خروجی هدفون Desire Eye را با چند گوشی دیگر مشاهده می‌کنید:


پیشرفت‌های HTC در زمینه صدا امروزه به جایی رسیده که وقتی این شرکت یک گوشی بالارده جدید معرفی می‌کند، انتظار همه از آن، داشتن اسپیکر و خروجی صدای بدون نقص است. اجازه بدهید دراین‌باره به نقل قول از چند وب سایت معتبر درباره کیفیت صدای این گوشی بسنده کنیم:


توانایی‌های پخش صوتی HTC Desire EYE بی‌نظیر هستند. اسپیکرهای BoomSound نیز در جلو، صدایی بلند وعمیق ایجاد می‌کنند که حتا در بلندترین حالت صدا بدون اعوجاج هستند.


HTC کیفیت صدای ایده آل را به امضای گوشی‌های هوشمند خود بدل ساخته است. امروزه وقتی گوشی‌های این  شرکت در بالای جدول قرار می‌گیرند اصلا برای ما تعجب آور نیست. Desire EYE هم یکی دیگر از محصولات این شرکت با صدای بی نظیر است که به آسانی بر هر یک از رقبا چیره می‌شود.



باتری

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های گوشی‌های هوشمند با توجه به میزان مصرف بالای باتری آن‌ها، طول عمر باتری است. گوشی Desire Eye با داشتن یک باتری 2400  میلی‌آمپر ساعتی و صفحه‌نمایش Full HD با اندازه 5.2 اینچ در کنار پردازنده اسنپدراگون 801 ساخت کوالکام  توانسته با بجا گذاشتن طول عمر باتری  ترکیبی 70 ساعت امتیاز خوبی را برای خود ثبت کند. این 70 ساعت شامل 19 ساعت مکالمه، 10 ساعت مرور صفحات وب، 10 ساعت و سی دقیقه نمایش ویدیو و باقی‌مانده این زمان به‌صورت استند بای بوده است. البته باتری این گوشی قادر است تا امکان 20 ساعت مکالمه در شبکه 3G را نیز فراهم آورد و به طور کلی عملکرد باتری Desire Eye را می‌توان خوب ارزیابی کرد.

از دیگر ویژگی‌های جذابی که HTC در این گوشی در نظر گرفته می‌توان به وجود ویژگی Quick Charge 2.0 اشاره کرد. قابلیتی که به کاربر امکان شارژ سریع 60 درصد باتری را ظرف مدت نیم ساعت می‌دهد.



نتیجه‌گیری

به‌هرحال این گوشی بالارده باشد یا نه، بدنه‌اش فلزی باشد یا پلاستیکی، بهایی که شما باید برای خرید آن می پردازید معادل بسیاری از گوشی‌های بالا رده است. LG G3، Galaxy S5، ONE M8 و Xperia Z3 همه گوشی‌هایی هستند که در رنج قیمتی کم و بیش مشابه با این گوشی قرار دارند. که در این میان Z3 و S5 هم مانند Desire EYE ضد آب هستند. البته Z3 و ONE M8 هم دارای اسپیکر استریو هستند، اما اسپیکرهای Z3 ضعیف‌تر از انواع HTC است. دوربین اصلی Desire EYE هم حرف چندانی برای گفتن در مقابل رقبا ندارد مگر اینکه بحث دوربین دوم پیش آید که در این حالت مسلما با نتیجه دیگری روبرو خواهیم بود. طول عمر باتری این گوشی هم در مقایسه با سایر رقبا جایی بین خوب و قابل قبول قرار دارد. طراحی و کیفیت بدنه علی رغم عدم استفاده از فلز بسیار خوب می‌باشد. توان پردازشی و گرافیکی هم با وجود آخرین نسل از پردازنده‌های دوست داشتنی کوالکام نیازی به تعریف ندارد. ظرافت ساخت HTC در سخت افزار و بدنه این گوشی هم همواره چشمان شما نوازش خواهند کرد. عملکرد روان و بدون نقص نرم افزاری هم مکمل آن خواهند بود تا تجربه‌ای لذت بخش، در استفاده از یک گوشی هوشمند برایتان رقم بخورد.